Berikut Tepat Cara Mencegah Nafas Kopi

gambar

Giphy

Tidak ada yang membangkitkan anda, dan membuat anda lebih bahagia tentang terjaga di tempat pertama, daripada secangkir kopi. Ia berbau yang luar biasa semasa membakar, rasanya seperti syurga, dan memberikan kita tenaga yang diperlukan. Kemudian ada nafas kopi yang ditakuti yang melekat dengan baik selepas anda selesai cawan anda. Tidak begitu ilahi.

Tetapi apabila anda memahami apa yang menyebabkan kopi meninggalkan satu, erm, intip yang tidak diingini, anda boleh memerangi ia dengan mudah-seperti-mengapa-saya-lakukan-ini-selama-lamanya?! Dan tidak, tidak ada kaitan dengan sama ada anda minum kopi panas, latte, minuman sejuk, atau kopi ais.

gambar

Giphy / OneGif.com

Jadi mengapa kita mendapat nafas kopi untuk bermula dengan? Kafein yang kami suka kerana kualiti jumpstartnya juga mengurangkan pengeluaran air liur, menyebabkan mulut kering. Ini isu pertama kerana air liur membantu membersihkan senapang di mulut kita yang membawa kepada nafas berbau. Isu seterusnya adalah tahap keasaman kopi, yang menurunkan pH mulut anda dan membolehkan bakteria yang menyebabkan bau tumbuh. Kemudian ada dua penggemar menambah susu dan gula, kedua-duanya adalah pembiakan bakteria dan dapat menyumbang kepada aroma asam-susu, menurut kajian tahun 2003. Semua ini menghasilkan nafas pagi yang tidak begitu baik.

Untuk mengelakkannya, potong susu dan gula, yang menyimpan bakteria buruk-nafas. Kemudian makan epal, yang mengandungi enzim yang membunuh bakteria yang sama. Dan jangan lupa untuk minum air yang baik, yang akan memerangi kesan mulut kering di tempat pertama. Kini kami rasa anda boleh berasa bebas untuk memukul kedai kopi tempatan anda untuk cawan kedua.

gambar

GIPHY

Ikut Delish pada Instagram.

Loading...