Ia adalah Rasmi: Semua Alkohol Adakah Buruk Untuk Anda Menurut Kajian Baru

Berikut adalah beberapa berita yang pasti mengganggu rancangan hujung minggu anda: tiada jumlah alkohol yang selamat untuk anda, mengikut sains. Penyelidik datang ke kesimpulan yang mengejutkan ini selepas analisis terkini hampir 700 kajian dalam jurnal perubatan The Lancet. Kajian-kajian menyimpulkan bahawa risiko kesihatan alkohol jauh melebihi manfaat kesihatan yang mungkin. Jadi lupa apa yang anda dengar tentang segelas wain merah sehari menjadi kunci untuk kehilangan berat badan atau hidup yang panjang.

“Kesimpulan kajian itu jelas dan tidak jelas: alkohol adalah isu kesihatan global yang besar,” kata Robyn Burton dari King’s College London, salah seorang pengarang kajian, menurut Bloomberg. “Penyelesaiannya adalah mudah: Peningkatan cukai menghasilkan pendapatan untuk kementerian kesihatan yang ditekan keras, dan mengurangkan pendedahan kanak-kanak kepada pemasaran alkohol tidak mempunyai kelemahan.”

Statistik sukar untuk diabaikan. Menurut Bloomberg, kajian itu menyebutkan bahawa “kimia dalam bir, wain dan arak keras dikaitkan dengan hampir satu dalam 10 kematian pada orang berumur 15 hingga 49 di seluruh dunia.” Punca-punca kematian tersebut boleh berkisar dari kecederaan jalan untuk membahayakan diri kepada tuberkulosis. Untuk umur 50 tahun ke atas, penyebab utama kematian akibat alkohol adalah kanser. Tebak ia adalah masa yang baik untuk terobsesi dengan seltzer, atau mula mencampurkan beberapa minuman tanpa alkohol yang menyegarkan.

H / T: Grub Street

gambar
Con Poulos

PRE-ORDER NOW Delish Cookbook, amazon.com

Loading...