Suara The Lucky Charms Leprechaun Telah Meninggal pada 93

Arthur Anderson, pelakon di belakang salah satu maskot televisyen paling terkenal, telah meninggal dunia di 93, yang New York Times laporan. Anderson terkenal dengan bekerja dengan Orson Welles dan muncul di Broadway, tetapi wataknya yang paling tidak dapat dilupakan adalah leprechaun yang nakal dalam iklan bijirin Lucky Charms.

Anderson menyuarakan semangat Leprechaun dari 1963 hingga 1992, walaupun maaf merosakkan zaman kanak-kanak anda, tetapi aksen Irishnya palsu. Dia sebenarnya berasal dari Staten Island, NY, dan ibu bapanya berasal dari Denmark dan England. Beliau memulakan kerjayanya ketika dia berusia 12 tahun, bermain anak yatim dalam rancangan radio pada tahun 1935. Dia kemudian membintangi Broadway bersama Orson Welles, sebuah pengalaman yang akan didramatisasi dalam filem tahun 2009 Saya dan Orson Welles; Zac Efron memainkan versi Anderson.

Pada tahun 1963, beliau mencuba untuk peranan Lucky dengan agensi pengiklanan, dan mendapat bahagian yang menjadi kad panggilannya. Tiada siapa yang bertanya kepadanya jika dia Ireland pada masa itu, tidak juga presiden General Mills. “Saya tidak pernah mendapat bijirin bebas,” katanya kepada ABC News pada tahun 2005. “Tetapi mereka memberi saya wang hijau, dan ia adalah watak yang menyeronokkan untuk bermain. Tidak sampai hari berlalu apabila seseorang tidak meminta saya untuk menyanyi Lucky Charming jingle, dan saya bangga dengan itu. ”