Johnny Monis

Chef Johnny Monis

Jamie McCarthy / Wireimage.com

Specialty: Masakan Amerika dengan pengaruh Yunani

Wunderkind yang baru ini meletup ke Washington, D.C., tempat kejadian masakan pada tahun 2004 pada usia 24 tahun dengan restoran Komi. Sejak itu, bintang Johnny Monis hanya mendapat lebih cerah.

Sebelum membuka Komi (yang dinamakan untuk sebuah pantai berhampiran rumah neneknya di Greece), Monis bekerja untuk sementara waktu di McCrady di Charleston, salah satu restoran yang lebih terkenal di South Carolina. Sekolah masakan adalah yang asalnya membawanya ke sana, dan McCrady sepatutnya menjadi tugas sampingan. Selepas setahun di Universiti Johnson & Wales, dia berhenti: Monis belajar lebih jauh di dapur.

Pergerakan seperti ini telah menandakan kerjaya pendek Monis. Tidak lama selepas membuka Komi, beliau mengurangkan bilangan tempat duduk dan menukar menu, menjadikannya lebih mewah. Pergerakan yang berisiko ini telah membuahkan hasil, yang membolehkan lebih banyak peniaga mengawal serta mewujudkan pelanggan baru yang baru.

Tidak ada risiko seperti yang anda fikirkan, apabila anda mengambil sedikit masa untuk melihat lebih dekat pada Monis dan keputusannya. Walaupun muda, chef mempunyai visi yang jelas tentang apa yang dia mahu restorannya, serta idea di mana dia pergi sebagai seorang profesional masakan. Pemikiran dan penjagaan yang hati-hati dimasukkan ke dalam pemilihan ramuan: Monis menggunakan lima jenis minyak zaitun, dan semua pastinya buatan tangan. Tiada jalan pintas di dapur ini.

Dedikasi ini kepada kerajinan yang diperoleh Monis Makanan & WainSenarai New Chefs Terbaik pada tahun 2007. Pada tahun 2008, beliau telah dinamakan untuk Penasihat Tahun Baru Chef Star James Beard Award.

Loading...