4 Perkara yang Anda Tidak Tahu Tentang Hershey’s Kisses Classic Commercial Holiday

Sukar untuk memikirkan iklan bercuti ikonik tanpa menyebutkan Kisses Hershey. Ramai di antara kita telah membesar dengan iklan tersebut, yang menunjukkan 11 coklat “berdering” dengan lagu “Kami Meminta Anda Merry Christmas,” dan boleh dikatakan nama yang mana setiap Kiss bergerak.

Apa yang kebanyakan orang tidak tahu, bagaimanapun, adalah cerita di balik bagaimana komersil itu hidup-dan kesannya hingga ke hari ini.

Ia adalah Komersial Produk Berjalan Panjang Hershey. Pernah.

Promo ini telah menyiarkan setiap musim cuti sejak debutnya pada tahun 1989, yang bermaksud bahawa sesiapa di bawah umur 26 tahun tidak pernah mengenal dunia tanpa ia. Lookin ‘pada awak, Taylor Swift, Daniel Radcliffe, Selena Gomez dan Justin Bieber.

Seorang Pegawai yang Membingungkan Membuat Komersial Ini.

John Dunn, pengurus jenama Hershey pada masa itu, menuju ke San Francisco untuk membuat satu siri iklan-iklan Kisses, semua memberi tumpuan kepada idea “keseronokan.” Dia bekerja dengan firma pengiklanan Ogilvy & Mather dan Colossal Pictures, sebuah syarikat pengeluaran, untuk membuat iklan, dan apabila dia menyedari bahawa mereka bekerja lebih awal daripada jadual, meminta dua orang anggota pasukan itu untuk menghasilkan iklan percutian.

Dunn tidak dibenarkan membuat komersil bercuti, tetapi dia tetap melakukannya, menurut arkib Hershey; dia yakin bahawa dia boleh menjual bosnya pada idea itu.

gambar

HERSHEY’S KISSES / YouTube

The Last Second Is Crucial.

Pada hujung komersial, Kiss di sebelah kanan mula berdering, dan apabila konduktor (yang menjadi batang pokok Krismas Hershey’s Kiss) akhirnya mencetuskan Kiss untuk berhenti, coklat gelisah “menyeka alis “menggunakan pita seolah-olah ia adalah lengan. Tanda bantuan ini membantu menimbulkan cincin di rumah yang tidak bersalah dan mengherankan jenama Hershey’s Kisses, laporan Hershey, menjadikannya adegan kritikal dalam iklan.

Ia adalah Kajian Kes dalam Ketiadaan Masa.

Sejak komersial berjalan untuk jangka masa yang pendek – hanya beberapa bulan dari tahun-dan ia menggunakan carol Krismas klasik, orang tidak mendapat penat lelah iklan selama bertahun-tahun. Selain itu, sejak produk itu sendiri tidak berubah, Kisses “tidak akan haus seperti iklan biasa,” kata Leah Longan, bekas pengarah pemasaran produk coklat coklat di Hershey, memberitahu New York Times pada tahun 1994.

Dengan setiap tahun yang berlalu, iklan itu memunculkan perasaan nostalgia-anda boleh ingat ketika pertama kali melihatnya, dan menggabungkan kenangan cuti masa lalu, menjadikannya tradisi itu sendiri.

Walau bagaimanapun, apa yang paling mengagumkan adalah bagaimana dalam masa 16 saat sahaja, entah bagaimana Hershey membuat anda menjadi semangat bercuti-dan membuat anda berfikir tentang merebut beg coklat-Kisses-tanpa mengatakan satu perkataan dengan kuat. Lagu ini dimainkan sepanjang komersil, dengan hanya “Happy Holidays from Kisses Hershey” yang muncul di bawah coklat pada akhir.

Ikuti Delish di Instagram.