8 Sebab Anda Tidak Perlu Minum Fireball

Oh, Fireball. Betapa malu terhadap alkohol. Campuran kayu manis murah dan manis dibuat untuk peminum pemula dan pesta kolej cawan Solo dan itu setakat yang sepatutnya dibuat dalam adegan booze. Namun entah bagaimana ia tetap menjadi susunan popular di bar seluruh negara. Tetapi ini salah. Jadi, sedih, dan betul-betul salah. Pasti ia dapat memenuhi tujuannya dalam pukulan besar Jell-O, tetapi jika ia minuman keras kegemaran anda, maka anda benar-benar perlu mengurutkan keutamaan anda. Kerana ada sebab yang cukup untuk tidak minum Fireball.

(Baiklah, tetapi ini cukup keren …)

1. Rasa seperti Red Hots direndam dalam air.

Sebenarnya membuat gula Big Red ini direndam dalam kencing. Hanya pemikiran menghirup huru-hara syrup ini sudah cukup untuk membuat anda gag dan mula kering. Dan nenek-nenek yang mencuba untuk pertama kali bersetuju dengan saya.

2. Fireball mempunyai idea resipi yang paling teruk dengan nama yang lebih buruk lagi.

Mana-mana minuman yang berakhir dengan “bola” atau “kacang” sebaiknya ditinggalkan. Begitu juga dengan maskulinitas rapuh yang mengganggu mata “Man-mosa.” Dan jangan sampai saya mula menambah kayu manis untuk limun. Barf.

gambar

Facebook / Fireball

3. Ia sentiasa diperintahkan oleh beg-beg di bar.

Anda tahu siapa yang saya bercakap tentang: bros dengan Polos kerah-kerah dan gingham button-up, orang kewangan yang selalu memotong anda tapi entah bagaimana menyentuh bahagian bawah anda semasa melakukannya, gadis perempuan dan pelajar perempuan kolej (dengan ID palsu, jelas) mencari untuk ditampal pada malam Khamis, kepala jus membual tentang berapa banyak yang mereka dapat angkat.

gambar
tumblr / giphy

4. Maaf, tapi itu “wiski” bukan “wiski.”

Para pembuat Fireball, Sazerac, berpangkalan di Louisiana. Oleh itu, tidak perlu menggunakan ejak wiski United Kingdom. Menurut jenama, minuman itu mengandungi Kanada Wiski. Rakan kami ke utara nampaknya ‘e’, ​​jadi pilihan ejaan, tetapi kami tidak dijual.

5. Ia lemah seperti neraka.

Pada bukti 66, Fireball mempunyai 20 peratus kurang alkohol daripada wiski sejati, yang lazimnya memasuki di antara 86 dan 100 bukti.

Semak kegilaan ini…

6. Ia sentiasa membawa kepada keputusan yang mengerikan.

Tidak ada yang memerintahkan satu tembakan Fireball kerana ia murah dan lemah dan nampaknya orang suka menyeksa diri mereka sendiri. Oleh itu, kerana ia hanya berlebihan, ia mengilhami tingkah laku yang sungguh mabuk-seperti mengintip di depan umum dan memulakan pergaduhan dengan bouncer. Benci untuk memecahkannya kepada anda, Fireball, tetapi tidak ada kisah yang baik yang pernah bermula dengan “Nah, kami minum Fireball …”

7. Ia akan memberikan anda mabuk yang paling teruk.

Gula dan rempah dan segala-galanya tidak begitu bagus. Pagi selepas minum ramuan jahat ini cukup untuk membuat anda berhenti untuk kebaikan.

8. Ia digunakan untuk mengandungi bahan kimia yang digunakan dalam anti pembekuan.

Fakta begitu menggelisahkan kepada orang Eropah bahawa jualan minuman keras manis yang sakit “sementara dihentikan” di Norway, Sweden, dan Finland, yang dikatakan Fireball adalah “disebabkan oleh isu pematuhan yang berkaitan dengan resipi kecil.” Bahan kimia yang datang di bawah api adalah propylene glycol, yang kononnya meningkatkan rasa dengan menyerap air, adalah sebatian sedikit toksik daripada etilena glikol, yang mana-sehingga paling baru-baru ini digunakan dalam anti-beku. Menurut FDA, propylene glycol adalah “umumnya diiktiraf sebagai selamat” ketika digunakan dalam makanan “pada tahap tidak melebihi amalan pembuatan yang baik saat ini,” tetapi bagaimanapun, Fireball mengeluarkan bahan kimia dari resepnya.

Cerita ini telah dikemas kini dengan maklumat daripada Sazerac.

Ikut Delish pada Instagram.